klik jer!!!

Saturday, August 10, 2013

aidilfitri

assalamualaikum semua...harap sehat yer...mcmne ngan hari raya korang???meriah x???dentuman bunga api kuat x???aku???aku rase hari raya thun ni xde semangat.aku xthu knpe??semua serba xkene...cacamerba semua...

nk cite pasal wet raya ke?? xde istilah duet raya bagi aku...semua ckap aku dah tua bangka.so,xdpat wet raya la jawabnya...

aku nk ucapkan SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN...yang mana aku ada wat salah.maap yer...wet raye xde la...xkeje lagi...kalo nak gak.datang umah..wet raya mak aku...hahahaha

Thursday, July 25, 2013

kerinduan

sayang,
aq sangat merinduimu,
setiap perilakuku,
setiap pgerakanku,
setiap senyumku,
setiap tawaku,
pasti wajahmu terbayang.

sayang,
aq cuba menjadi yang tbaek untkmu,
aq akn lakukan semampuku,
jika aq xmampu,
aq akan terus mencuba dan mencuba

sayang,
saat ini kerinduan amat la dalam,
saat kita makan bsama,
saat kita baca bersama,
saat kita jalan bsama,
saat kita ketawa bersama,
saat kita sush senang bsama,

RINDU!!


Tuesday, July 23, 2013

selamat pagi semua,,,,aku harap semua shat2 belaka yer,,,aku bosan la,,,tu yang tercampakkan diri pulak nak mengupdate blog aku ni yang dah bersarang dengan sarang labah2 yang sering bertukar ganti,,,aku malas nk cita pasal praktikum,,,anyway sapa yg praktikum tu, selamt berpraktikum,,,

aku xde tajuk sbnarnya nak dibincangkan arini,,,hahahah,,,,

Saturday, June 15, 2013

bismillah,,,

assalamualaikum semua,,,
sihat x???harap semua warga bloger shat selalu yer,,
lama x update blog nie,,,
cerita kali ini berkisar tentang luahan hati nak kahwin,,,
diam x diam akau dah bertunang hampir 5 bulan,,,,,
huhuhh,,
makin hampir ke alam baru,,
heheheh
semoga semua berjalan dengan lancar,,,amin,,,


#sayasayangkamooketat2

Thursday, February 21, 2013

indah

renungan mata jauh seolah-olah sedang berbicara dan mentafsir bhasa alam,memuji keindahan maya ciptaanNYA.

bayu laut terus berhembus lembt.mata mendongak menghrup udara segar.

angin yg tenang tiba-tiba bertkar rentak.bertiup kencang.anak-anak ombak yg tadinya manja menyapa hujung kaki,kini bertkar ganas.

kanak-kanak kecil yg sedari td asyik membina istana pasir menjerit hampa.istana pasir ciptaan mereka sekelip mata roboh disapu ombak.hilang dihanyutkan ke bibir lautan.

Saturday, October 13, 2012

aku adalah puisi

anjakan paradigma sang pencipta

biduk di langit masih kering tertawa
melihat aku yang tetap bercumbu dengan khayalmenari kata dalam balutan puisimembingkaikan rasa dalam baitpuisi adalah aku
aku bercinta dengan kata
dan merangkai menjadi satu kenangan indah
dekapan kalimat panjang membuai mesra diriku
kutemukan ada detak lemah setia

aku adalah puisi

anjakan paradigma

Perubahan :

Tuhan suruh kita pilih nama yang baik - baik
Ibu bapa kita pun pilih nama yang baik-baik untuk kita
Tetapi apabila dah dewasa sikit 
Dalam era kemajuan teknologi
Mengapa perlu isytihar nama diri
dengan nama-nama yang Tuhan dan ibu bapa kita sendiri
tidak menyukainya...

tersentap hati apabila terbaca status ini,
membuatkan along sedar,

terima kasih,,,